Less på viss valboinkompetens

2009-07-02 @ 21:06:51

Halloj

Måste bara börja med att avreagera mig är på så inihelvete dåligt humör.
Vissa människor där jag bor och i min närhet far med osanningar i tid och otid och lägger till  det som passar. Man undrar ju om alla hästar är hemma eller om de är ute och springer...

För det första jag vet vad jag gör och står för det och ni andra som har problem med det eller om man säger så här vänder kappan efter vinden för att det passar er och sen ger andra skulden, hur skulle de va om ni började titta på erat beteende i ställer, gävla fucking valbo eller vad säger man. Det bor alldeles för många tanter här som har alldeles för lite att göra än att snacka brevid mun, speciellt på mitt område.

Det andra som ni vet har jag skaffat en valp som är endast fyra månader och väldigt lekfull som hundar brukar va. Vissa här i området som äger hund har nog aldrig haft hund tidigare men är i dag hundägare vilket jag oxå men har däremot haft hund hela mitt liv och vet att ska man få en hund lydig och tillgiven måste man börja i vallpstadiet med att ha hunden lös visst det blir mycket jaga hund men i slutändan kommer man få en hund som man kan ha lös och inte springe i väg. Tydligen är flera av dessa personer som uttryckt att min hund springer lös i en halvtimme, timme och att jag jagar han då., så fel så fel!! en fem min max till slut kommer han och glöm inte han är valp ingen vuxen hund. Jag tycker synd om er som tror att man aldrig kan ha en hund lös i sin närhet men då måste ni gjort något galet med uppfostran för en lydig hund kan man ha lös men kopplar när man möter folk och andra hundar pga respekt vilket jag tycker är otroligt viktigt att påpeka att det är så som jag vill ha min hund. tycker de är tråkigt för de hundägare som har gamla hundar som de aldrig kan ha lös för att de smiter. Men jag kämpar på för min hund ska bli lydig och är otroligt duktig redan han blev rumsren på 3 veckor och då slet jag som ett djur och jag kommer fortsätta att arbeta med min hund för att den ska bli mig trogen.

Fan nu tog all energi slut

Tredje grejen att vissa i min närhet aldrig aldrig aldrig håller sig till sanningen!!!!! lägg av och gör nå i stället åt er själva för ingen kommer att hysa respekt för er om ni fortsätter i denna stil och jag är inte ensam om att känna såhär att gång på gång bli sårad och får höra skit snack bakom ryggen,varför gör ni såhär är det för att ni själv är så olyckliga eller något måste de va??

Sätter punkt där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback