Titta fram och inte bak

2009-07-10 @ 11:50:22

Sitter hemma med älsklingen och tittar me kalle, eller inte hemma men på sågvreten för vi har lånat huset över helgen bara för att de är så skönt att va där och man får verkligen lite frid och ro och tid att fundera.

Jag har tänkt och tänkt dessa dagar på mitt liv hur det har sett ut och hur det är nu och hur jag vill att det ska bli och tro mig jag är en mästare på att älta det gamla att hå ångest över gårdagen i stället för att släppa den och inse gårdagen kan du inte göra nå åt men morgondagen är din och du bestämmer hur den ska bli :) så nu har jag bestämt för att ta kontroll över mitt liv och mitt öde, Inge mer reta upp mig över småsaker eller andra personer de ska inte få stjäla MIN energi. Jag har som jag skrev tidigare drabbats av en kollapps vilket innebär att jag har bara sovit och sovit och gråtit och gråtit men i efterhand kan ja säga att det är skönt jag har fått ur mig all sorg och smärta jag bär på. jag är en känslomänniska som i bland går emot mina egna känslor och lyssnar för mycket på andra och vill så väl men blir så fel... Känns jätte tungt och jobbigt att skriva detta men jag behöver skriva av mig så är det och jag börjar må bättre nu men ångsten finns där och de kommer den alltid göra det är något jag får lära mig att leva med vissa människor är mer ångestbenägna än andra,svårt att förklara men vissa dagar är bättre och vissa sämre. Jag har förstått att stress är min fiende nr ett att jag måste lära mig att stressa av och ta de lugnt och fiende nr två sömn jag har ett stort sömnbehov och behöver mina 8 timmar för att fungera. Fiende nr 3, perfektionisten, jag är en ordings människa i fingerspetsarna och vill ha ordning och reda men måste släppa alla måsten det behöver inte va perfekt och det är nå jag ska träna på.En klok kvinna sa till mig en gång anna din största fiende är du själv. Aha tänkte jag men i dag förstår jag hur hon mena att det är jag som dömmer mig hårdast själv och har stora krav på mig. Jag är inte perfekt men jag duger som jag är.

Shit va tungt de va att skriva dessa rader men skönt för själen
Till er alla vänner och ovänner jag älskar er alla även om jag har svårt att visa det och glöm inte människan agerar utifrån sin egen förmåga.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej gumman! tycker du är stark :) hoppas du mår bra. hoppas även mor din hälsade från mig. Puss på dig!

2009-07-10 @ 22:23:12
URL: http://niinajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback