Rastlös & bullfrossa

2009-03-12 @ 19:20:15

Gokväll vänner !

Jaha känner åter igen denna kväll en form av rastlöshet och vet inte vad det beror på möjligen att jag ätit alldeles för många bullar kanske hihi

Pappa kom förbi me bullar som Ingrid hade bakat i måndags så vi festade loss på dessa Mmm men sen kom sockerchoken fick sjukt ont i magen ajaj min kropp vill egentligen inte ha socker men men så jag orkade inte me nån middag sen bra va.

Ingrid har varit ledsen hela dan och låg de berättade på dagis att hon varit nedstämd men jag tror ja vet va de beror på, hon saknar sin pappa men vill inte erkänna det hon säger att sin pappa är borta att han är död :( va svarar man på det självklart så förklarade ja att pappa är inte död men han är bortrest och kan därför inte komma o hälsa på.

Hon är för liten för att höra sanningen att hennes pappa inte är vidare intresserad... eller va de nu beror på men det han inte förstår är att han betyder oerhört mycket för henne och att hon ser upp till han även om han inte är speciellt engagerad.

Meningen va att vi skulle gå o träffa nina o theo efter dagis o leka av oss o vi mammor skulle möjligtvis få en stund för oss själva men Ingrid va så låg och ville hem så det fick bli så.

På kvällskvisten har vi i alla fall spelat fotboll och lekt gömma benet.
Det va tur att hon blev på bättre humör hemma hon fick vila o mysa me mig i soffan, en riktig mamma o ingrid dag och i morgon fortsätter det så.

Lillan är som sagt ledig i morgon så vi ska ta en promenad på morgonen hem till mamma men en omväg så det blir lite längre. sen tar ja bilen hem o duschar o fixar mig ska ju fixa nytt kort i morgon till körkortet och vill se så bra ut som möjligt hihi

Ingrid började redan i kväll planera va hon skulle köpa för fredagmys i morgon hon satt o funderade länge o väl men beslutade sig för att chips o festis va ett bra val.

Jag vill helst inte ge henne godis på fre för jag tycker det räcker me en dag i veckan men i bland blir de ju undantag...även för mig då som ni vet.

Själv har jag blivit mer eller mindre besatt av naturgodis och jag tror inte på att det är speciellt mycket bättre inte i kalorisynpunkt men möjligtvis innehållet att det inte är lika mycket skit som i annat godis.

Nu finns de även ekologiskt gosdis kanske ska köpa de till Ingrid ska kolla innehållet först.
Japan mix de e grejer det o gott så det blir nog ett hekto sånt för mig , skulle kunna leva på de.

Fan va ja e tråkig skriver ju bara om mat och att äta eller vad jag ska äta man kan ju tro att jag inte gör nå annat haha men så är de ju naturligtvis inte.

Puss o ha en mysig kväll, love u all



                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback