Dag 3 mina föräldrar

2010-12-30 @ 09:35:52

hej och gomorgon

I dag är de dags för punkt tre. Mina föräldrar

Mina föräldrar består av mamma Carin och pappa Rolf. Mamma är 63 och pappa är 65. När jag var liten tyckte jag mina föräldrar va jätte gamla jämfört med mina vänners men om man ser på hur de ser ut i dag så är 32 och 34 ingen ålder att få barn men på den tiden fick man oftast barn rätt tidigt.Mina föräldrar är fortfarande gift efter 40 år vilket jag verkligen ser som en bedrift. Jag tror att i dag ger man upp för lätt och jag tror inte heller att deras äktenskap har varit på topp alla gånger men istället för att gå skilda vägar tar dom sig igenom det.

Min mamma är hemma eftersom hon är sjuk sen flera år tillbaka men har jobbar inom psyriatin och pappa jobbar på sjukhuset, han skulle ha gått i pension i våras men har fortsatt att jobba, antar att han inte klarar av att vara hemma, han är en rastlös själ.

Mina föräldrar har alltid stått mig nära speciellt pappa när jag var liten men i dag har jag och mamma bäst kontakt med varann tror att vi är mer lik varann än vad jag och pappa gör, vi drar inte alltid jämt.

Mina föräldrar har inte alltid haft de så lätt me mig enda sedan barnsben har jag haft en otroligt stark vilja och velat stått på egna ben och kanske inte valt de bästa vägar att gå. Jag kan tycka synd om mina föräldrar i bland vad de har fått genomlida genom mig i min ungdomsrevolt. Men de finns inge ont som inte har nå gott me sig det har gjort mig till den människa jag är i dag full av insikter och stor livserfarenhet, jag tror att jag va tvungen att bli vuxen något för tidigt eftersom min mamma blev sjuk under min ungdomstid och hade inte den orken att tygla en vild tonåring som sökte efter sin identitet. Jag klandrar henne abolut inte!!

Pappa och min bror är nog de som är mest lik varann med att allt ska hända och de ska ske fort samt att de har ett rätt hett temperament men även jag kan ha det, min mammas sida härstammar från finland så kan de va så att man har ärvt de från min mammas sida men även ett jäkla sisu vi kvinnor i våran släkt vi kan vi inget kan slå oss ner utan vi reser oss igen som en såndär leksak man puttar på men den kommer tillbaka igen utan att ramla.

Pappa är enormt praktiskt lagd han är enorm på att snickra, måla göra en trädgård till ett mästerverk. jag tror jag ärvt min kreativa sida från han att hålla på med något praktisk att få utlopp för min kreativitet.

Sedan jag fick barn står min mamma och pappa mig närmare än någonsin och de avgudar sitt barnbarn vilket från hennes sida är ömsesidigt<3

Även om jag aldrig säger de så älskar jag mina föräldrar även om vi långt i från alltid är överens.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback