Jul i vårt hus

2010-12-14 @ 08:35:18

Godmorgon alla pigga och morgon trötta som jag själv är vareviga morgon.

Jag njuter av de dagar jag och min lilla flicka kan ta de lugnt på morgonen, äta frukost tillsammans med tända ljus och bompa i bakgrunden.

kaffe för mig är heligt på morgonen det är nog de bästa med att kliva upp att få njuta av dagens första kopp Mmmm.

Ingrid sitter och äter tomtegröt med en liter kanel på ungefär och funderar över varför tomten inte ser lika ut på alla program ja vad ska man svara på de... försöker säga att tomten kanske hade haft för lite mat de är därför han är så smal i bland....

Jag kan fortf inte äta pga min brända tunga efter för hastigt intagande av glögg men vem kan låta bli när de är så gott...

Jag vill uppmana alla att skänka en tanke till de människor som inte är lika lyckligt lottade som vi är att skänka ett bidrag till de människor som är ensamma under jul eller inte har mat på bordet, det är ett stort mörket antal av barn i sverige som inte kommer att kunna fira jul med sina föräldrar eftersom de inte finns pengar till  varken julklapparmat på bordet eller  så kontakta närmaste kyrka eller varför inte vara volontär under jul, det finns många organisationer att skänka en slant som passar alla plånböcker. Unicef har ett jätte bra julklappstips att ge bort i julklapp. Det tänker jag i alla fall göra.

Ha en fin dag och vi i vårat hus fortsätter med julstök med endast tio dagar till jul

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback