Nu är skinkan klar

2010-12-23 @ 22:10:17

Phuu nu är julskinkan klar, de va första gången jag kokade skinka själv och jag tror de blev bra har inte vågat smaka än, jag låter Affe smaka först för o se om den är ätbar.

Men fy va äckligt när man skulle ta bort fettet uch då slog de mig att de är faktiskt grisarsle vi äter... men de är ju gott så varför inte. Har till och med griljerat och den är fin för att va en skinka.

Ingrid sover så gott vi hade en diskussion om hur de ska gå fort till i morgon, hon lyssnade på min ide som jag jämt gjorde upp till tjugo års åldern att sova tidigt, jag kunde gå o lägga mig riktigt tidigt för att jag ville att de skulle bli julafton. Nu för tiden tycker jag att de är mysigt att slå in klappar, dricka julmust och ha bingolotto i bakgrunden. Har köpt en lott men hann inte me att spela men får kolla i morgon om ja vunnit en bil =) hoppas hoppas.

I dag va jag och storhandla men attans va folk men de gick relativt fort, sköönt me shopexpress. Hann även in på systemet där jag är typ 2 ggr per år.

Klapparna är klara och inslagna känns skönt, funderar bara hur jag ska preja ner nå paket i trånga julstrumpan, jag får väll hänga de utanför. 
Hittade en sån sjukt söt klänning till Inga en sån som hon verkligen vill ha men som jag själv kan tycka är too much men kunde inte motstå den.

När vi kom hem hade Karro och Xander varit hit me julklappar och jag snabbade mig över med mina till dom. Lisa och Tindra kom hit ett tag och vi bytte julklappar med varann och fikade lite=)

Nu sitter jag som en fet julskinka i soffan och njuter av att den riktiga julkänslan verkligen har infunnit sig.

Ska försöka slänga in ett blogg inlägg i morgon.

Kram och ha en skön kväll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback