Dag 8 ett ögonblick

2011-01-04 @ 14:16:12

Oj va svårt att minnas ett speciellt ögonblick men med lite eftertanke så är de naturligtvis den dan jag fick veta att jag va gravid med Ingrid.

Jag minns det som om det va igår jag brukar alltid ha regelbunden mens och denna gång va jag lite mindre än en sen och förstod med en gång att jag va gravid, alla tecken fanns där men för säkerhets skull laddade jag upp med ett gravtest.

Under den perioden bodde jag hemma hos mamma och pappa i väntan på en lägenhet eftersom mitt andrahands kontrakt just löpt ut. Eftersom jag valde att göra testet så var jag noga med att ingen skulle få veta. Jag gjorde testet på em orkade inte vänta på dan efter för att ta morgon urin utan jag gjorde testet mer för att få de bekräftat fast jag visste ju hur de låg till redan innan, jag tror man känner sånt =)

De va nog de längsta minutrarna i mitt liv men när jag äntligen tog mig tid att kolla på stickan så lös plus tecknet klaraste blått och jag började skratta och gråta av lycka jag var nog chokad att jag skulle bli mamma vilken underbar känsla.

Jag gömde testet i min byrålåda för jag ville inte delge nyheten än innan jag pratat me Ingrids pappa och innan jag hunnit smälta nyheten, om och om igen gick jag och tittade på testet för att se att jag inte drömt.

Det va nog de näst bästa ögonblicket i mitt liv förutom den dan min sessa föddes då va lyckan total och kärlek uppstod omedelbart att föda världens finaste lilla flicka som i dag inte är så liten längre men fortfarande söt som socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback