Vagina

2011-01-12 @ 17:12:23

Måste berätta om ett program jag såg igår kväll som berörde mig nå fruktansvärt de handlade om vagina, muff,pulla, fitta, snippa,rosenknopp,musen ja va du vill kärt barn har många namn.

Det va i england om jag inte minns fel och handlade om kvinnor som på ett eller annat sätt va missnöjd med sitt underliv antingen genom att en partner hånat dem eller efter barnafödsel.
Visst de vet väl alla kvinnor och män att varken kroppen eller muffen ser likadan ut efter att man fött barn men att man ska gå så långt som att operera sig för att  behaga sin partner då känner ja att man är helt ute och cyklar.

Helt ok om man har besvär eller har ont så ska allternativ finnas men de fanns en grupp med en kvinna som samlades och alla fick visa muffen för varann inget för mig då jag anser att mitt underliv rör bara mig och min partner men sen har jag heller inget komplex över något, men tydligen va de många som ändrade sig ang operation efter att varit med i gruppen och fick insikt att de varken va annorlunda eller stack ut på något sätt. Alla kvinnor är olika men vackra på sitt sätt jag tror inte den perfekta muffen finns.

Men något som tydligen ökat lavinartat är skönhetsoperationer i underlivet och jag undrar om verkligen dessa operationer är nödvändiga eller om pengarn skulle kunan läggas på terapi och något roligare.....

Jag hoppas denna trend vänder att vi inte ska vara så besatt av våran kropp och inse att alla är kvinna oavsett stor, liten, röd ,blå hängande, tight snippa så är vi olika precis som vi har olika ansiktsutseenden.


                                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback